Pagrindinis » Straipsniai, Sveikatos patarimai » Skrandžio refliukso gydymas natūraliais būdais

0

Skrandžio negalavimai kamuoja vis daugiau žmonių. Skrandžio refliuksas – tai virškinimo sutrikimas pasireiškiantis rėmeniu, rauguliu, sunkumo jausmu skrandyje ir kitokiais pojūčiais. Šie nemalonūs simptomai jaučiami tada, kai pro nepakankamai užsivėrusį skrandžio ir stemplės sfinkterį į stemplę patenka rūgštaus skrandžio turinio. Skrandžio refliuksas dažnai painiojamas su pasidėjusiu rūgštingumu, tačiau šie negalavimai gali būti du skirtingi dalykai.

Skrandžio refliuksas kamuoja ne vieną žmogų ir daugelis jų problemą bando spręsti vartodami skrandžio rūgšties gamybą mažinančius vaistus. Deja, minėti vaistai dažnai ne tik nepadeda, bet ir sukelia šalutinį poveikį pasireiškiantį dar labiau suprastėjusiu virškinimu. Taigi ką daryti, jei Jus kamuoja skrandžio refliuksas ar padidėjęs skrandžio rūgštingumas?

Kaip minėta anksčiau, negalavimus gali sukelti ne padidėjęs rūgštingumas, o laisvas skrandžio sfinkteris, kuris normaliai užsidaro ir neleidžia skrandžio turiniui patekti atgal į stemplę. Vienas veiksnių signalizuojačių sfinkterio užsidarymą yra skrandžio rūgštis, taigi per maža rūgšties gamyba gali būti laisvo skrandžio sfinkterio priežastis. Gydytojai, dažnai neištyrę rūgštingumo, iš karto skiria rūgšties gamybą mažinančius vaistus.

Namų testas, kaip nusistatyti, ar yra sumažėjęs skrandžio rūgštingumas

Namuose atliekamo testo metu „ant tuščio skrandžio“ geriama soda. Stiklinėje vandens ištirpinama pusę arbatinio šaukštelio (kai kur teigiama kad užtenka 1/4 šaukštelio) geriamos sodos, išgeriama ir stebima per kiek laiko nuo mišinio išgėrimo atsiraugėjama. Jei atsiraugėjote per pirmą minutę, tai tikėtina, kad jūsų skrandžio rūgštingumas yra padidėjęs, jei atsiraugėjote tarp 2-3 minučių rūgštingumas yra normalus. Jei atsiraugėjote po trijų minučių, tikėtina, kad jūsų skrandžio rūgštingumas yra sumažėjęs. Jei neatsiraugėjote per 5 minutes – jūsų rūgštingumas sumažėjęs.

Žinoma, namuose atliekamas testas nėra pats patikimiausias, tačiau juo pasinaudoti tikrai galima. Yra ir geresnių testų. Vienas jų – Heidelberg ar Gastrocap testas, kuriuo metu ryjama kapsulė.

Natūralūs gydymo būdai

Jei iš tiesų yra padidėjęs skrandžio rūgštingumas, kaip vieną pirmųjų priemonių siūloma gerti daugiau vandens. Vienas tyrimų parodė, kad vanduo pakelia skrandžio pH taip sumažindamas rūgštingumą geriau nei skrandžio rūgštį mažinantys vaistai.

Skrandžio rūgštingumo ir refliukso atvejais patariama keisti mitybą ir pereiti prie augalinio maisto.

Esant laisvam skrandžio sfinkteriui, tačiau sumažėjus skrandžio rūgštingumui, kai kurie autoriai, pavyzdžiui Dr. J.Wright, pataria naudoti skrandžio rūgšties kapsules. Patariama vartoti tol, kol pajaučiama šiluma skrandyje ar atsiranda lengvas maudimas. Lengvo maudimo atveju dozę reikia sumažinti.

Taip pat galima naudoti obuolių actą – 1-3 šaukštai acto pilami į stiklinę vandens, geriama tris kartus per dieną, 20-30 min prieš valgį.

Alijošiaus sultys. Du šaukštai alijošiaus sulčių sumaišomi su ¼ stiklinės vandens. Geriama prieš valgį arba pradėjus skaudėti/prasidėjus skrandžio refliuksui.

Taip pat prieš valgį, ypač jei vartojama daugiau baltyminio maisto, patariama suvalgyti truputį ananaso, imbiero. Galima naudoti ir virškinimo fermentus, kurie palengvina virškinimą.

Kopūstų sultys taip pat padeda atstatyti skrandžio gleivinę, itin gerai skrandžio opos atveju. Patariama gerti nuo pusės iki vienos stiklinės 1-2 kartus per dieną.

Galima naudoti aštriąją papriką, kitaip žinomą kaip kajeno pipiras. Į stiklinę vandens įmaišoma 1/2-1 arbatinio šaukštelio aštriosios paprikos, mišinys geriamas prieš valgį. Tai žinomo žolininko Dr. Christopher receptas. Patariama pradėti nuo mažos dozės (truputis, ant šaukštelio galo) stebint reakciją, paūmėjus simptomams metodo atsisakykite.

Taip pat patariama bent kuriam laikui atsisakyti gluteino (kviečiai, miežiai, rugiai ir pan. gaminiai) ir pieno produktų, nes šie produktai dažnai sukelia virškinimo problemas ir alergijas. Alergija gali būti viena iš skrandžio refliukso sukėlėjų.

Nepamirškite vengti streso, nes jis gali sukelti virškinimo problemas, įskaitant skrandžio refliuksą. Streso išvengti padeda gilus lėtas kvėpavimas, meditacija, joga, sportavimas. Nevalgykite prieš einant miegoti , bent jau tris valandas prieš miegą. Tai pat reikia vengti kepto ir daug riebalų turinčio maisto, didelių porcijų, rūkymo, alkoholio, labai aštrių produktų, mėtos, nes ji atpalaiduoja skrandžio sfinkterį.

Dėkojame: http://sveikatossaltinis.blogas.lt/



komentaras uždarytas

Check out the wordpress section on iPageTraining that's what I did.