į pradžią turinys susisiekite  
Virtuvėlė
Limonadas ir 10 stebuklingų obuolių sidro acto savybių

Tinklaraštininkė Ieva dalinasi sveiko ir gaivaus limonado receptu, kuris kartu su obuolių sidro actu ir ledukais karštą vasaros dieną labai tiks!

plačiau
 
Gilių kava – tokia kaip vaikystėje

Prieš šį skanų, natūralų ir sveiką gėrimą nublanks visokios kavos skambiais Latte, Cappuccino ir kitais pavadinimais.  Gal dar spėsite prisirinkti giliukų, kol žemės neužklojo sniegas. Darbo nemažai, tačiau Jūsų pastangas neabejotinai įvertins ir namiškiai, ir svečiai.

Prisirinkite prinokusių gilių. Jei rinksite nuo žemės- gilės prinokusios ir tinka, tačiau jei kevalėlyje pastebėsite skylutes- išmeskite, jos pragraužtos kenkėjų.

plačiau
 
Lydytas sviestas

Ghee - tai lydytas sviestas, kuriame nebelikę baltymų ir vandens – gryni ypatingo skonio ir gintaro spalvos riebalai. Indijoje sakoma, kad šimto metų senumo ghee kainuoja tiek pat, kiek auksas, o gydomosios savybės su laiku tik gerėja. Ajurvedoje nuo seno žinomos tokios gydomosios ghee savybės: valo ir sutepa žarnyną, išvalo jį nuo toksinų. Tai puikus vaistas besiskundžiantiems dėl vidurių užkietėjimo ar sąnarių skausmo. Taip pat tinka tepti žaizdeles, išsausėjusią, nudegusią ar nušalusią odą.

plačiau
 
Linų sėmenų pabarstai

Apie linų sėmenų teikiamą naudą sveikatai žinoma  nuo seno. Linų sėmenys skatina peristaltiką, jose gausu omega-3 riebiųjų rūgščių, įvairių amino rūgščių ir mineralų, baltymų, folinės rūgšties, vitamino A, B grupės vitaminų. Linų sėmenys yra traškios, malonaus riešutų skonio, jų spalva gali būti skirtinga – nuo rausvai rudos iki šviesiai gelsvos. Šiam skanėstui linų sėmenys yra malamos su daugybe aromatingų prieskonių ir naudojamos daržovėms, salotoms ar bet kokiam kitam valgiui pabarstyti. Galite padėti ant pietų stalo nedideliame indelyje kaip prieskonį ar pagardą.

plačiau
 
Linų sėmenų aliejus

Linų sėmenų aliejus labiausiai vertinamas dėl polinesočiųjų riebalų rūgščių, jame yra daug įvairių vitaminų, provitamino A, mineralinių medžiagų, fermentų. Įrodyta, kad riebalų rūgštys omega – 3 ir omega – 6 labai svarbios sveikatai. Jei jų trūksta, organizmas lėčiau auga, silpnėja atsparumas infekcinėms ligoms, džiūsta oda, sutrinka cholesterolio apykaita, tunkama, gali sutrikti organizmo medžiagų apykaita. Omega – 3 riebalų rūgštys ne tik stiprina sveikatą (padeda apsisaugoti nuo aterosklerozės, širdies ligų), bet ir skatina susikaupusių riebalų deginimą.

plačiau
 
Kepti kopūstai

Kopūstų patiekalai – įprasti kiekvieno lietuvio virtuvėje:  populiarūs tradiciniai balandėliai, troškiniai ir sriubos su kopūstais, kopūstų salotos, netgi virtiniai ar pyragėliai su kopūstais.

Gūžiniai kopūstai yra puikus vitamino C šaltinis. 100 g kopūstų šio vitamino yra atitinkamai 32,9 mg ir 51,8 miligramo. Vitaminas C pasižymi antioksidantinėmis savybėmis, padeda išvengti įvairių ligų. Taip pat kopūstuose gausu B grupės vitaminų, yra nemažai vitamino B5 (pantoteno rūgštis, vitaminas  PP), kuris mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje. Kopūstas nekaloringas maistas- 100 g yra tik 27 kcal. Sakoma, kad kopūstas stabdo riebalų kaupimąsi organizme ir jei norite atsikratyti antsvorio, pietus reikėtų pradėti nuo didelio kopūsto lapo.

plačiau
 
Skrudintų miltų ir migdolų batonėliai

Tegu šv. Kalėdos būna ypatingos! Pavaišinkite namiškius neeiliniu patiekalu.

Rankų darbo saldainiai visuomet žavi – niekada negali iš anksto žinoti, kokį skonį pajusi šįkart. Šie batonėliai pagaminti vos iš kelių paprastų produktų: skrudintų miltų, išvalyto lydyto sviesto, migdolų, cukraus. Nežiūrint į tai, vos vienas toks saldainis tikrai patenkins nenumaldomą norą kažko saldaus… Sustingusių batonėlių nebereikia laikyti šaldytuve. Skanūs ir švieži išlieka tris-keturias dienas.

plačiau
 
Obuoliai, obuoliukai

Kol dar ant šakų kabo sultingų obuoliukų, išsikepkite paprastų, tačiau skanių ir sveikų plokštainių su obuoliais. Obuoliai – sveikatos  ir grožio šaltinis. Juose gausu organizmui būtinų mineralinių medžiagų (kalio, fosforo, kalcio, magnio, natrio, geležies) ir vitaminų (C, E, karotino, B1, B2, B6, PP, folinės rūgšties), taigi gražėja plaukai ir oda.  Kepti obuoliai reguliuoja žarnyno veiklą. O šalia viso to, namuose keptas kepinys – džiaugsmas ne tik skrandžiui, bet ir sielai. Taigi – į virtuvę!

plačiau
 
Pupelių salotos

Pupelės – itin sotus maistas. Šiose ankštinėse daržovėse  gausu visaverčių baltymų, angliavandenių, mineralinių medžiagų ir vitaminų. Iš mineralinių medžiagų vertingiausi yra kalis ir fosforas. O iš vitaminų reikėtų išskirti B grupės vitaminus ir vitaminą PP.
Šįkart pasigaminkime salotų su pupelėmis.  Nesudėtinga, nebrangu, sotu.

plačiau
 
Sveikuoliški avižiniai sausainiai

Šie avižiniai užmaišomi ir iškepami taip greitai, kad galite jų turėti namie nuolat ir pamiršti apie pirktinius saldumynus. Be to, juk naminiai sveikesni – be margarino, kiaušinių miltelių, dirbtinių aromatų, dažiklių ir kitokių cheminių priedų. Kaskart galite išsikepti vis kitokių – su riešutais, egzotiniais ir įprastais džiovintais vaisiais, moliūgų sėklomis, aguonomis, sezamu, kviečių sėlenimis, linų sėmenimis, cukrintais svarainiais ir t.t. Net vaikams nereiks drausti – šitų sveikuoliškų gardėsių jie galės valgyti kiek lenda… Sausainiai tokie sotūs ir maistingi, kad atstos pietus ar vakarienę.

plačiau
 
1   2   3   >  >>